OPCM - klasa 3

Wpisy

  • niedziela, 02 stycznia 2011
    • Temat 1: Lekcja organizacyjna.

      Na moich lekcjach

      - przewidziane są:

      • 2 kartkówki

      • prace domowe

      • egzamin

      • praktyka

      • ćwiczenia

      • ewentualnie praca dodatkowa, odpowiedź

      - zgłaszacie się podnosząc rękę (poprzez lub ew. coś innego)

      - za aktywność nagradzam punktami lub oceną z aktywności jeżeli uczeń wykazuje dużą aktywność

      Skala oceniania

      Troll (mugolska 1)
      Okropny (mugolska 2)
      Nędzny (mugolska 3)
      Zadawalający (mugolska 4)
      Powyżej Oczekiwań (mugolska 5)
      Wybitny (mugolska 6).

      Progi procentowe na poszczególną ocenę

      100% - Wybitny
      99% - 94 % – Powyżej oczekiwań
      93% - 78 % – Zadowalający
      77% - 58% – Nędzny
      57% - 43% – Okropny
      42% - 0% – Troll

       

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      daria-redbird
      Czas publikacji:
      niedziela, 02 stycznia 2011 18:49
    • Temat 2: Wężouści.

      Wężousty to taka osoba, która zna język wężów, umie się z nimi porozumiewać. Ludzie nie posiadający tego daru słyszą jedynie niezrozumiały syk. Znani wężouści to:

      • Harry Potter,

      • Marvolo Gaunt,

      • Morfin Gaunt.

      • Herpon Podły

      • Meropa Gaunt-Riddle

      • Voldemort

      • Salazar Slytherin

       

      Alfabet

      A - sysys
      B - sysss
      C - sasys
      D - sysasy
      E - ssss
      F - ssyssy
      G - ksysys
      H -osksy
      I - syk
      J -ksssy
      K - ssyyaa
      X - ssuuuusss
      L - suksyy
      M - kasssss
      N - saaaas
      O - ssyyysskkkk
      P - syksy
      R - saa
      S - assss
      T -ssssak
      U - ksyksyksy
      W - saksakssss
      Z - sasasasy

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      daria-redbird
      Czas publikacji:
      niedziela, 02 stycznia 2011 18:48
    • Temat 3: Wampir.

      Wampir (nosferat)-legendarna, prawie nieśmiertelna istota o ludzkiej postaci i charakterystycznych wydłużonych kłach, żywiąca się ludzką krwią. Zależnie od źródła, wampirom przypisywane są liczne zdolności paranormalne, m.in. regeneracja, transformacja w zwierzę (zazwyczaj nietoperza), lewitacja czy telekineza. Najczęściej są śmiertelnie nadwrażliwe na światło słoneczne i polują nocą. Według słowiańskich wierzeń, wampir powstawał z niepogrzebanych (niespalonych) zwłok, stąd jego silne związki z własną rodziną – jej dręczenie, jesli niedopełniła obowiązku wobec zmarłego oraz stosunki mężczyzn-wampirów (zmarłych daleko od domu, zaginionych i powracających) z własnymi żonami. Jego dzieci mają dar rozpoznawania wampirów i ich niszczenia. Wiara w wampiry musiała nasilić się po przyjęciu chrześcijaństwa i zarzuceniu ciałopalenia. Znaczne jej upowszechnienie oraz znajomość sposobów ich zwalczania sugeruje, że słowiański wampir musiał mieć swój odpowiednik w innych kulturach. Niewykluczone, iż jedną z dróg rozprzestrzenienia się „wampiryzmu” były opowieści słowiańskich mamek, opiekujących się, we wczesnym średniowieczu, zachodnioeuropejską dziatwą (eksport ludzkiego towaru na Zachód był wówczas na Słowiańszczyźnie najbardziej dochodowym interesem). Nauka, która zajmuje się wampirami to wampirologia, która jest jedną ze szkół czarnej magii. "Jesteśmy Dziećmi Nocy"- tak Wampiry zwykły mówić o sobie. Nie ukrywają swojego prawdziwego Imienia. Kainici bardzo różnią się od siebie. I tak w miarę upływu lat zaczęli się dzielić na grupy. Klany, skupiające wampiry o podobnych cechach psychofizycznych. Każdy z klanów specjalizuje się też w innych dyscyplinach. Te zaś należą do sekt w CAMARILLI jest ich siedem:

      • Venture,

      • Tremere,

      • Brujah,

      • Toreador,

      • Gangrel,

      • Nosferatu

      • Malkiavian

      Do SABATU należą:

      • Lasombra,

      • Tzimisce,

      • inne klany

       

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      daria-redbird
      Czas publikacji:
      niedziela, 02 stycznia 2011 18:47
    • Temat 4: Wilkołak.

      Wilkołak- człowiek zamieniający się podczas pełni księżyca w coś między wilkiem a człowiekiem posiada on kły i jest owłosiony jak wilk. Można nim się urodzić lub zostać, kiedy ukąsi nas jakiś inny wilkołak - dlatego każdy jest niebezpieczny dla ludzi, ale za to nie stwarza zagrożenia dla zwierząt. Przemiana taka jest bardzo bolesna. Dlatego wilkołak kąsa wtedy sam siebie. Niedawno wynaleziono wyjątkowo złożony wywar tojadowy (jest bardzo gorzki, ale cukier niszczy jego moc), który wilkołak musi zażyć tydzień przed pełnią księżyca. Dzięki niemu wilkołak może zaszyć się w jakimś pokoju I nie stwarzając dla nikogo zagrożenia przeczekać metamorfozę. Niewielu czarodziejów potrafi ten eliksir uwarzyć. Wilkołaki żywią się surowym mięsem, najlepiej świeżym. Wilkołak różni się od wilka kilkoma drobnymi cechami np. pyskiem. Wilkołaka można zabić za pomocą dowolnego srebrnego ostrego przedmiotu a jeśli wilkołak dotknie srebro to go tylko poparzy, ale nie zabije. Niektórzy mugole, chociaż że nigdy go nie widzieli wierzą w jego istnienie, Niewiadomo jednak skąd się wziął wilkołak są, co do tego dwa twierdzenia jedno mówi że to zła klątwa stworzona przez jakiegoś czarnoksiężnika której nie można w żaden sposób zdjąć, drugie twierdzenie mówi że jest to przypadkowe złe zastosowanie animagii próby przemiany w wilka, Pierwsze wilkołaki zauważono we Francji w 1145r. Kiedy 1 z wilkołaków zaatakował małą wioskę Dijon, sposób na zabicie wilkołaka odkryto w 1150r. Kiedy nie jaki Michael de Lerin bogaty arystokracki czarodziej wziął i rzucił w wilkołaka sztylet zrobiony z czystego srebra i go zabił, Lecz mimo że odkryto jak zabić wilkołaki nie można było zapobiec rozszerzeniu ich na całym świecie dziś każdy może być wilkołakiem ale to nie jest żaden zaszczyt lecz klątwa dlatego wilkołaki to zagrożenie dla ludzi ponieważ nie tylko ich zabija ale również ci którzy zostali ugryzieni zostają przemienieni. Istnieją również różne Klany wilkołaków, których uczą jak można żyć będąc wilkołakiem są jednak jeszcze nielegalne Klany, które uczą jak okrutnie wykorzystywać swe umiejętności.

      Wilkołaki mogą jawić się wpięciu różnych formach:
      a) Antropomorficzne:

      -HOMID- forma ludzka, człowiek; postać, pod którą egzystuje większa część tradycyjnych wilkołaków;

      -GLABRO - w przypadkach dalszej przemiany, jest to forma wstępna,którą cechuje:znaczne powiększenie rozmiarów ciała i muskulatury,pojawienie sięnadmiernego owłosienia na całym ciele, upodobnienie paznokci dopazurów, zaostrzenie zębów, jak również zmiana koloru tęczówek oczui/lub źrenic;

      -CRINOS- wilkolud; cechuje się:wyprostowaną postawą i zazwyczaj poruszaniem się na dwóch tylnichkończynach, a także [przeważającymi]widocznymi ludzkimi elementamianatomicznymi (np. tors, pięć palców ułap, itp.); ogon może, choć niemusi, występować

      b) Zoomorficzne:

      - HISPO- jest to postać pośrednia pomiędzy wilkoludem a wilkiem;cechuje ją:czworonożna postawa, silne, przypominające jeszcze nieco ludzkiekończyny, zwłaszcza tylne, co sprawia, że cała sylwetka może,choć niemusi, być trochę pochylona w przód; wilkołak w tej formie jesto wieleszybszy od dwunożnego wilka, ale budowa jego ciała wciąż odróżnia go odnormalnego wilka;

      - LUPUS- końcowy etap przemianywilkołaczej, wiadomo jednak, że niekiedy zatrzymuje się ona na etapach wcześniejszych i na owych etapach pozostaje, lecz może być również tak, że dochodzenie dokońcowej formy przemiany może być uwarunkowanezaawansowaniem spenetrowania organizmu

      nosiciela przez wirus lubwynikać po prostu zdoświadczenia; wilkołak w tej formie nie powinienróżnić się niemalniczym od normalnego wilka, może za wyjątkiem niecowiększych niż naturalnie rozmiarów.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      daria-redbird
      Czas publikacji:
      niedziela, 02 stycznia 2011 18:45
    • Temat 5: Trolle i olbrzymy.

      Trolle - Istota o małym mózgu, którą rządzi instynkt samozachowawczy. Skóra jego pokryta jest śluzem oraz szarymi włoskami. Troll wydziera okropny fetor. W ręce dzierży maczugę - jego największa broń. Samce trolli żyją samotnie w łańcuchach górskich, a samice z młodymi w stadach liczących około 200 dorosłych trolli oraz 30 młodych trolli. Na pokonanie trolla jest jeden sposób. Grupa czarodziei musi naraz skierować przeciw trollowi zaklęcie obezwładniające "oblivatte".

      Olbrzymy - Mają wyższy poziom
      inteligencji niż trolle, (poziom 4-letniego dziecka), jednak również są bardzo łatwe do przekupienia i dają się bezwiednie wykorzystywać. Olbrzymki nie są dobrymi matkami - nie są opiekuńcze. Olbrzymy jako gatunek nie przywiązują się do bliskich. Dorosłe olbrzymy mierzą od 20 stóp wysokości do 30. Nie ma zaklęcia pokonującego olbrzymy, jeżeli chce to zrobić jedna osoba. Potrzebna jest grupa czarodziejów podobnie jak przy trollach.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      daria-redbird
      Czas publikacji:
      niedziela, 02 stycznia 2011 18:44
    • Temat 6: Duchy, zjawy i upiory.

      Duchy można podzielić na dobre i złe. Dobre to opiekuńcze dusze bliski zmarłych w najprzeróżniejszy sposób. Mówi się, że opiekują się bliskimi po śmierci, chroniąc ich przed innymi duchami, szczególnie złymi. Druga kategoria to złe duchy, czyli zjawy i upiory.

      Zjawy i upiory
      nie stanowią jednej grupy. Ich jedyną wspólną cechą jest to, że kiedyś była to istota żywa a teraz powróciła na ten świat jako nie materialna istota. Zjawy charakteryzują się tym, że w większości za życia były kobietami. Tak zwane męskie zjawy są bardzo rzadko spotykane. Najczęściej męską zjawę można spotkać pod ruinami różnych zamków gdzie błądzi w poszukiwaniu ukochanej lub na dawnych polach wielkich bitw. Zjawy kobiece można podzielić na kilka typów: nieszczęśliwych kochanek, zdradzonych żon, zrozpaczonych matek i tym podobnych. Często można spotkać je w miejscach, w których ta osoba przebywała lub miejscach związanych uczuciowo. Oprócz męskich i żeńskich zjaw wyróżnić można błędne zjawy. Trudno rozpoznać, kim te osoby były za życia, zazwyczaj pojawiają się jako niematerialna mgła wszelakiego koloru, która swoim kształtem przypomina postać. Mogą również pojawić się jako korpus. Wtedy jedyną rzeczą, po której można rozpoznać, że ta osoba to zjawa są oczy. Oczy takiej zjawy są całkowicie czarne.
      Upiory są najbardziej nieprzyjemna grupą wróconych do życia. Większość z nich to ludzie, którzy zostali powołani do życia bez własnej zgody, to duchy, które zatraciły spokój i muszą wypełniać wole swego pana. Niekiedy upiór gromadzi taką moc, że ucieka od pana zazwyczaj zabijając go. Takie upiory przemierzają świat w poszukiwaniu miejsca spoczynku i biada podróżnikowi, który spotka takie coś na swej drodze. Gdy upiór znajdzie już swoje miejsce - najczęściej są to bagna, opuszczone grobowce, kurhany itp. - osiada w takim miejscu szukając zapomnienia. Jednak to nie nadchodzi i upiór staje się coraz wredny i złośliwszy, lecz nie opuszcza swojego nowego lokum. Czeka tylko cierpliwie na zbłąkanego podróżnika, którego mógłby rozszarpać i choć odrobinę wyładować złość. Zwykle walka nie trwa długo a upiór popada w coraz większą rozpacz. Jeśli upiór "żyje" dostatecznie długo to po pewnym czasie może odzyskać część wspomnień swojego śmiertelnego życia. Zazwyczaj są to urywki wspomnień, które potęgują wściekłość upiora. Są to zazwyczaj takie rzeczy jak kobiety, dążenia do władzy czy bogactw. Na szczęście nie ma wielu upiorów na świecie, choć nikt nie wie ile ich będzie za kilka lat.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      daria-redbird
      Czas publikacji:
      niedziela, 02 stycznia 2011 18:43
    • Temat 7: Bogin.

      Bogin - jest to widmo, które potrafi przybierać każdą postać, jaka w danym momencie uważa za najbardziej dla nas przerażająca - nikt nie wie jak bogin wygląda, kiedy jest sam. Kiedy ma sie z nim do czynienia najlepiej jest mięć towarzystwo - bogin nie wie wtedy, w jakiej postaci ma sie ukazać - to go wyprowadza z równowagi. Upiór ten lubi ciemne zamknięte przestrzenie - szafy, miejsca pod łóżkami, szafki pod zlewami, a nawet stare zegary ścienne. Zaklęcie, którym obezwladniamy bogina jest bardzo proste, ale wymaga pewnej siły wyobraźni, gdyż tym, co wykańcza bogina jest śmiech. Wystarczy podnieść różdżkę, wypowiedzieć zaklęcie - riddikulus - i w wyobraźni zamienić to, czego sie tak bardzo boimy na cos bardzo śmiesznego.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      daria-redbird
      Czas publikacji:
      niedziela, 02 stycznia 2011 18:42
    • Temat 8: Dementor.

      Dementorzy - to jedne z najbardziej obrzydliwych stworzeń. Lubią przebywać w najciemniejszych, najbardziej plugawych miejscach, rozkoszują się rozkładem i rozpaczą, wysysają spokój, nadzieję i szczęście ze wszystkich żywych istot wokół siebie. Nawet mugole wyczuwają ich obecność, chociaż ich nie widzą. Wystarczy zbliżyć się do dementora, a ginie nasze dobre samopoczucie, giną wszelkie możliwe wspomnienia. Dementor to pasożyt, który gdyby tylko mógł, wyssałby z ciebie wszystko co dobre, pozostawiając coś, co byłoby podobne do niego. Pozostawiłby w tobie tylko najgorsze wspomnienia z całego życia. Zostali oni obsadzeni w Azkabanie przez Bintrykusa Chaira.

      Rysopis dementora:
      - Sunie kilka centymetrów nad ziemią
      - Jest przybrany w czarną szate(do pocałunku śmierci ją zdejmuje)
      - Nie ma oczu
      - W miejscu ust jest zywkła dziura
      - Bije od niego przenikliwe zimno
      - Gdy się zbliżymy czujemy się jakby z nas wywietrzało całe szczęście

      Dementora można pokonać jednym sposobem, rzucić na niego zaklęcie Patronusa - "
      Expecto Patronum" - lecz jest ono bardzo trudne i niejednemu doświatczonemu czarodziejowi poprostu nie wychodzi. Ten kto spotka dementora, a nie potrafi rzucić Patronusa, powinnien ratować się ucieczką w miejsce jak najbardziej zaludanione przez czarodzieji.

      Pocałunek dementora
      Jest to wyssanie duszy człowieka przez dementora. Czyni on to, przytykając dziurę (którą można nazwać ustami), do ust człowieka. Gdy to zrobi dusza zostaje wyssana, co sprawia, że osoba staję się czymś w rodzaju rośliny. Żyje, lecz traci świadomość. Można to porównać do śpiączki, lecz takiej, z której nie można się obudzić.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      daria-redbird
      Czas publikacji:
      niedziela, 02 stycznia 2011 18:41